du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

torsdag 24 september 2009

when you're looking like that

jag kan inte komma ihåg en längre dag än denna! jag tror jag snoozade i en timme innan jag gick upp imorse. träffade TP och jens vid bussen, "jisses, du ser nyvaken ut" säger TP. tack, skön start på dagen ;) han är ju ärlig iaf. sedan spenderade jag och christoffer en massa timmar i skolan och vet ni vad? vi blev typ klara med uppgift två, hur gott som helst :) har lärt mig massa nytt i skolan nu med, känner mig inte alls lika vilsen vilket är hans förtjänst. fick snabba mig för att hinna till skandia som började klockan sex, fick tryckt i mig lite mat på vägen också, sibylla det är grejer det. min mobil dog även efter lunch efter ett herrens ringande hela förmiddagen vilket sög hur hårt som helst. visst känner man sig naken? jobbet gick som vanligt, sedan åkte jag hem till min tomma lägenhet, mötte upp pappa efter en stund för att få några böcker som jens syster ska köpa. några extra hundralappar är aldrig fel :) rang även panik samtal till bull, blev dock lugnad ganska fort och oron ersattes med besvikelse istället.

och det är nu det blir så svårt. ni vet de barnsliga fasonerna sätter sprätt i mig och vägrar ge med sig, det fullständigt forsar in dumma idéer in i hjärnan på mig. för visst är alla olika och man tänker på olika sätt men det är svårt att förstå när man själv tycker att man har 110 % rätt. och så blir det en sådan jobbig kläm situation när man måste tänka på vad man säger för att inte verka som 17,5 när man är 21, fast man hellre inte vill något annat än att bete sig som en bortskämd 5 åring. och så blir jag så besviken på mig själv. jag trodde jag hade kommit förbi en del av dessa steg men jisses vad osäker det gör mig och jag hatar att det gör det för jag förstår inte varför. men det är väl så när någon gör något som man aldrig skulle göra själv så blir man osäker eftersom man inte förstår bakgrunden.
aldrig får det bara vara lätt.
even in my heart.

imorgon är det fredag och dagen kommer att spenderas på forex hela dagen. ligger efter med skolan så jag tror jag ska plugga hela kvällen, ska upp tidigt och jobba på lördag. får se vad lördagen bjuder på, får börja höra runt med det skandaliserade gänget :) men det blir en lugn kväll eftersom jag måste plugga på söndag också. längtar tills nästa fredag då (förhoppningsvis) mina arbeten är klara och jag kan fokusera på statistiken helt och hållet så att det inte blir någon omtenta där. och snart är det dags för NY, grymt! kommer bli bästa veckan på länge :)

vem är jag ikväll?
bortglömd.
there is no good reason.

en alldeles för stor säng och upplösningen av fjärde twilight kanske? låter prima!

1 kommentar:

  1. Lugn kväll?? Det kommer det inte att bli! Jag vet att du inte kommer att säga mkt efter kl har slagit tolv! Tummen upp eller??

    SvaraRadera