du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

tisdag 1 september 2009

those dancing days

jag vill ta tillfället i akt såhär den första september år 2009 och tacka alla mina fina vänner för en helt otrolig sommar. jag har aldrig haft så kul!

det har vart upp och ner på alla möjliga fronter men skam vad kul jag har haft. vi har gjort hela förbannade västkusten under helgerna och jobbat som svin under veckorna, och levt för helgerna. hur kan en sommar gå fel när det börjar en vecka i magaluf liksom? :)

den största dagens ros får självfallet min pärla, nämligen fröken lintunen. som vi har svinat, garvat, åkt bil, sovit på udda platser och skandaliserat hela sommarn. jag kan inte ens beskriva hur skönt det är att ha en sådan toppentjej som aldrig sviker eller ändrar sig i sista sekund eller låter nåt barnsligt problem som pengar stå i vägen för våra planer. bekantskapen började tidigt genom fotbollen, men bloggarna utvecklade detta och framförallt dessa jobbiga love problems som vi så sjukt mycket delade. när hon äntligen flyttade hem från stockholm så har vi setts mer och mer och nu, till slut, är hon min högra hand :) så det största plusset med denna sommar är att jag idag räknar henne till en av mina absolut bästa.


vilka är då de andra plussen? alla andra "bekanta" som under sommaren har växt mer och mer. jag pratar självklart om de skandaliserade tribialtatuerade blonderade sletna jävlarna ;) kim, frallan och oskar. och det bästa är att de snart alla tre är här på hemmaplan i göteborg på heltid. det gillar vi! och deras härliga jonas från srockholm, kan vara den roligaste killen på hela sommarn.

självklart så har även de vanliga essen figurerat flitigt under helgerna också, såsom top notch, jenny, joel, jens, fredrik (dock lite för lite pga av usa) och anders. och inte inte har jag glömt den härliga tjejligan från magaluf som också har hittat på en del tokenheter under sommarn.

fler guldkorn under sommaren: lysekil, u21-matchen, bubblan, GÖTEBORG, marstrand, smögen, halmstad, tequila, nivå på onsdagarna, måndagsklubb på berså, båtturer, kräftskivor och alla härliga människor man stött på som till exempel madde, örebro, aik, hammarby, norrmännen och alfred.

det har gått pengar utan dess like och kroppen har tagit en del stryk men jisses, vem bryr sig? nu laddar vi för sommar10, haha. det enda som kan göra den bättre är att mitt hjärta spenderar mer tid på västkusten, stockholm känna bra långt borta ibland :(
självklart så sparar jag det bästa till sist, nämligen kusinerna strindeborn! sällan har jag träffat två killar som jag så snabbt kännt mig bekväm med, de är nåt utöver det vanliga. de senaste veckorna har absolut vart de bästa. tänk att få avsluta sommaren på rosa moln och se fram emot hösten och alla dess kommande myskvällar med M :)

och så bjuder jag på två låtar som jag alltid kommer förknippa med sommar09.





puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar