du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

söndag 5 juli 2009

när det är som bäst

i fredags efter jobbet så mötte jag upp igor och frida och vi begav oss mot marstrand efter ett par snabba stopp. mötte upp skepparn (JP) och drog igång musiken och öppnade drickan. sedan kom även jenny och bob så vi satte oss på HK (japp, det finns där också!) och käkade. sedan tillbaks till båten för mer dricka innan vi åkte över till sååååsen (socitetshuset). en ganska lugn kväll för oss brudar så det var vi som fick leda JP i varsin arm hem till båten när det började ljusna ute. han är för go :) lite trångt i båten, jag och min fina i en 60 säng och bob fick ligga på golvet, haha. efter att den jobbiga killen på bryggan hade gått så fick vi somnat allesammans.

lördagmorgon. solen skiner. igor och bob skulle upp och jobba och vi andra åkte ut med båten till en holme och solade och badade hela dagen, jättemysigt! JP kände sig bra manlig med oss tre fruntimmer haha. jens och zara tittade förbi en sväng innan vi åkte tillbaka till fastlandet. och vilket härligt gäng vi blev tillslut! jag, frida, jenny, sofia, elin, zara, jens, JP och anton. och vilken kväll sen! betydligt blötare än fredagen efter "jag har aldrig" och "vem kommer troligast.." mycket roligt! träffade lite kändisar inne på såsen, dansade och hade det himla roligt. efter lite missförstånd kom även jag tillslut hem till båten efter en språngmarsch i regnet från färjan.

söndagmorgon. 7 pers i båten, jisses vad varmt det var. lite gött tjejsnack på morgonen innan vi packade ihop och åkte hem eftersom molnen var ivägen för solen. mötte upp fredrik i kungälv, han är så snäll som väntade så jag slapp ta bussen hem. en snabbis hem till mig för att hämta min i-pod laddare han ska låna med sig till usa och sedan ett litet hejdå eftersom han åker imorgon. tre veckor ska familjen börjesson vara borta, kommer sakna han! vet inte när det gick tre veckor sist utan att vi sågs.

och nu sitter jag här och är helt slut efter en underbar ledig helg. vilken start på sommaren det har vart detta år. och mer galej är bara att vänta :)
tack alla som var med i helgen! kanske inte så detlajerat beskrivet men det behöver det inte alltid vara.. lite hemligheter är aldrig fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar