du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

torsdag 23 juli 2009

fel efter fel

jag kan ha förlorat min heder 
jag kan ha förlorat allt
men när solen går upp är vi långt härifrån
så jag håller huvudet kallt

du och jag har ingenting och vi kan inte knäcka varann
vi måste inte hålla tankarna klara

strimmor, ett skitigt fönster mot världen
och en vind som tar sig in
rymden är så lockande och len inatt
och lika stark som en halva gin
du och jag är inget vidare bra
men jag kan inte säga nej
jag kanske rent av behöver dig

du och jag för att nån var full
du och jag för våran skull
du och jag för stämningen,
för den mjuka bedårande skymningen,
för isen som äntligen spruckit loss,
och du och jag för oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar