du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

söndag 19 juli 2009

m is for maggio

jag blev ett måndagsbarn
hela livet blev en helg
mmm, nu är det måndag snart
och jag lever för ikväll
sena nätter, tomma glas,
femhundra skjuter upp problemet för ett tag (för stunden)
men jag tror att alla snart
har fått nog av mig

vad har du gjort av dig, för dig, med dig själv?
situationen är så sjuk
vad har du gjort, för dig är det alltid helg
och helgen måste ta slut

det är fullt en lördag klockan 5,
jag längtar alltid härifrån men aldrig hem
skulle vilja ta det sen, vad ska det bli av mig
det finns dagar som idag, hopplösa mornar
då jag vaknar som ett vrak
åh jag märker alla har - har fått nog av mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar