du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

onsdag 1 april 2009

ibland är det så

"in my imagination i'll be all up on you.."

lång dag, supertrött. fick lurat på mamma en födelsedagspresent, himla fin kjol som jag nu har lovat att glömma till den 21 april, haha. blev medbjuden på lunch med av strindeborn och hans vän men fick avböja med min fasteförklaring. fick kommentaren, "det var det dummaste jag hört på länge" som svar.. och ja, kanske det, men det handlar lite om självkontroll för min del vilket inte har vart min starkaste sida det sista så jag är bra stolt fakiskt. även om det är tråkigt att tacka nej till lunch, haha.

somnade på soffan en stund vilket resulterade i några missade samtal, ett konstigt sms och en sandra som är uppe för länge. men får sova ut imon så det spelar ingen roll :)

fick en chokladkaka skickad på posten idag från demogruppen bara för att jag ställde upp på lördag. pengar och godis, sånt gillar vi!

borde sova men är som sagt inte så trött. imon väntar en hemmadag och lite cv utdelning, har nämligen fått tips från min pappa om ett par ställen och jag är fortfarande inställd på att slippa pendla till bubblan i sommar så det är bara att fortsätta försöka. fick dock ett intressant samtal iag som jag hoppas innerligt på, besked blir det troligtvis nästa vecka så jag fortsätter hålla tummarna.

längtar så till värmen, är trött på min förkylning och mina varma kläder. kom våren, bara kom!

(och jag är inte alls avundsjuk på nina, fia och liza som får tusenlappar tillbaks på skatten. inte alls. en annan får en skrutten femhundralapp. heja mig. kanske ska jag dock vara glad att jag slipper betala 6000 spänn som förra året? jag har inte bestämt mig än.. men okej, en skrutten femhundralapp kan räcka långt!)

jag har även hört att jag ska börja spara för en hälsa-på-australien-resa vt10, sånt gillar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar