du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

söndag 19 april 2009

den förbättrade fröken svår?!

börja med fredagen kanske? hade en himla mysig kväll hemma hos rickard och mirjam :) rickard och snickarn la trall på deras balkong, blev ursnyggt by the way, och jag och mirjam pimpla vin och dooleys i soffan, haha. satt och snacka i några timmar, alltid lika kul med "nya" tjejer, och hon och rickard är så söta ihop va! vi var dock himla trötta och även killarna, så det blev hemgång vid halv tolv typ. men en trevlig fredagskväll:)

lördagmorgon. mysmorgon. bussen till bubblan, alltid lika skönt att sova på röd. sen gjorde jag min fjärde sista lördag på ica, japp, jag har börjat räkna ner! down too 3.
sedan mötte jag upp liza och vi åkte till restaurangen där vi efter ett glas mötte upp fredrik, andré, nathalie, rickard, mirjam, jessica och björn. vi åt god tapas, skålade för andré och drack mer vin för att sedan bege oss bort till biljardpalatset. och redan där började det osa om den förbättrade fröken svår. jag och liza satt mest i baren och tjöta, inget spel för oss. hamnade i soffan med de två söta medan liza och andré drog hotshots i baren, haha :) efter ett par timmar så stod det avenyn på schemat men efter ett par onödiga kommentarer på vägen dit så lackade både jag och liza så vi begav oss för att gå hem istället. liza stack till BK och jag väntade vid bussen där en väldigt väääldigt äcklig man började prata med stackars mig. men liza kom tillbaks och det ordnade upp sig, haha. hem och slockna ganska fort i sängen efter både ett, två, tre, fyra, fem, sex idiotiska sms. inget förbättrat här inte.

söndagmorgon. inte lika mysig. ångest, någon? var nära på att kasta telefonen i väggen.. men jag och liza kom upp, käkade lite yoghurt och lånade ut mina fina vallenkläder och sedan begav sig min fina vän hem för att klättra i bergen med lille C ;) och sedan rang äntligen min telefon! fick pratat med min andra fina vän och vi kom fram till att båda två är himla trötta på folk som pratar för mycket om sådant som inte rör dom.. jag fick sagt mina förlåt och istället för att bara strunta i det som vanligt så blir det en pratstund idag, vilket absolut behövs, tror jag. det är inte lätt när det är svårt, eller hur brukar man säga? mitt mål är att hålla tillbaks tårarna, resten är hemlighetsstämplat. jag tycker iallafall att du är världens bästa.

så vad händer idag? pappa och co kommer för lite tidigt födelsedagsfirande eftersom ingen veckodag passade i veckan, inte helt fel :) helt sjukt att jag snart fyller år, då är typ april över, och sommarn närmar sig med stormsteg! dock betyder det att jag måste städa, huuuu vad trist! men det är bra skönt att sätta på lite musik och tänka på annat, eller tänka på det som behövs tänkas på.

idag kommer igor hem med! det gillar vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar