du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

måndag 27 april 2009

bästa helgen!

vart ska jag börja?

fredagen började underbart med ett samtal från igor, "jag har filt och vindruvor, möt upp mig vid grönsakstorget!" vi hade lite picknick och sedan kom även jenny :) sedan åkte vi hemåt, jag fick köpt två par skor och vi handlade med oss lite suhsi hem som vi avnjöt på balkongen med ett glas rosé i solen. vilken dag!! sedan började fixandet för kvällen. folk började droppa in och vid nio kom fia. det var så skönt att se henne! fick massa fina grejer :) lite flaskor, örhänge+halsband från jenny, armband från emelie, en presentkorg med massa fina grejer från fia, tre söta saker från frida och "presentkort" på ikea från liza. man tackar! sedan käka vi lite tårta, tjöta lite, charlotte dök upp från ingenstans och överraskade alla och sedan bar det av ner till avenyn. valand gästades och det var en kul kväll. vi åkte för långt med bussen hem men vem bryr sig? haha.

lördag baby, lördag. upp och hoppa! jag och fia fixade skaldjur till kvällen medan frida och kim handlade mat till dagens utflykt. efter en lång lågn lång resa så kom vi äntligen till slottskogen där det var hur mycket folk som helst. vi tjöta, sola, åt, drack, planerade för kvällen och spelade kubb. en helt underbar dag! sen begav vi oss hem för att käka lite skaldjur och sedan sätta planerna för kvällen i verket. frallan och co kom och joinade oss och sedan stod det bryggan på schemat. och hur var det? det var en vanlig bryggan kväll helt enkelt, alltid lika bra! och med en trio som mig, tessan och frida, hur kan det då gå fel?

på söndag när jag och frida vaknade, då var vi inte fracka. snacka om långhelg! men vi betedde oss och fick åkt in till stan där vi mötte upp fia för att luncha innan hon skulle med tåget. blev god kinamat o fredrik var också med. sedan fick frida och fredrik och jag och fia fortsatte själva på espresso house. klockan gick för fort och vips var det dags för det förbannade tåget. det är lika svårt varje gång. kändes förjävligt att gå därifrån, jag hatar att hon är så långt borta. måste lösa ett besök under maj, det är inte okej att det går så långt mellan gångerna. rang igor för att få lite stöd men han vart ju helt borta den tokern. så jag tröstshoppade istället. två kjolar, men inte hjälpte det. träffade anton en stund på stan, det var kul! sedan åkte jag hem för att skriva klart min hemtenta. fick gjort det, sen kom igor och senare fredrik och vi käkade upp resterna av räkorna framför parlamentet. som fia sa när hon åkte, det är tur att du har fredrik och igor. det vet jag, dom är världens bästa!

och vet ni vad som händer idag? igor ringer och väcker mig. vad hände dr undrar jag? det tillhör inte det normala, haha.. men det är en extremt trött sandra som sitter här idag måste jag säga. hade tänkt att sätta mig på chalmers och plugga men efter en snabb blick i lägenheten så njaa, måste nog städa. hela garderoben är på utsidan och disken i köket är hemskt.

andra saker som jag har kommit fram till under de senaste dagarna?
- min mamma har vart i libanon i några dagar, har saknat henne till tusen.
- drömde läskigt om pappa inatt, vilket gör mig på dåligt humör.
- jag har some serious trust issues som jag behöver jobba med, men det kommer bli bra.
- jag följer mitt mönster till punkt och pricka, och det är inget att vara stolt över.

håll tummarna för mig idag klockan halv fyra, håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar