du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

onsdag 19 augusti 2009

"ursäkta mig damen, letar du efter något?"

har ni hört talas om den där sandra lindberg? ni vet hon som är sämst i världen på att hitta. spelar ingen roll vad det gäller, hon hittar aldrig. kan inte ens peka åt vilket håll centrum är liksom.
suck.

har vart på handelshögskolan nu. jisses. jag kommer aldrig hitta! gick fel sisådär 5 gånger innan jag hittade rätt hus. kände mig lite dum när jag för tredje gången gick förbi det stora gänget på entréplan. tillslut hitta jag rätt hus. valde sedan att följa efter en kille som såg smart ut och jadå, då kom jag även till rätt våning. där var det kö. och grejen är att jag hade blivit ganska nervös under tiden när jag inte hittade. plus att det var svinvarmt. och vad jag hade på mig? jodå, långärmat och kavaj. så jag började svettas ganska gott. i den långa kön. pinsamt? oh nej.. kom fram till tanten som bockade av mig. skulle skriva upp mig på en lista för projektarbete, man skulle vara tre i en grupp. jag känner ju inte nån så började en ny grupp. spännande om folk fyller på, haha! så skulle man skriva sin mejladress. fick ännu mer panik. jag vägrar att skriva min hotmail tänkte jag, och hur är mina andra? så jag gissade på en från GU från förra terminen. hoppas det blev rätt :P sedan kom nästa problem. jag skulle hitta ut. gick och lallade en stund och då kom en väktare. "ursäkta mig damen, letar du efter något?" jag skrattade lite hest och fick mumlande fram "eh, ja, en utgång typ..". han sa att jag skulle följa efter honom och så visade han mig ut. framför den stora gruppen som nu blivit ännu större i entrén. skönt att bli utvisad av en väktare första dagen. bra sandra!

men nu var det gjort iallafall. måste dit nästa vecka ändå och skriva in mig i kåren. hoppas det inte är lika mycket folk då, haha ;)

men som tur var fick jag ett mysigt sms på vägen ut så jag gick där och fånlog ändå, haha.

fick ännu ett samtal från forex i allum, ska jobba fredag också. en av kusinerna strindeborn jobbar så ska se om vi kan få till en lunch, ska iaf gå in och hälsa på han :)

syrran blev så sjukt snygg i sitt nya hår, vilket självklart får mig att vilja göra likadant med mitt. eller iallafall få bort det sol(?)blekta. ser även ut som att USA kommer att bokas på måndag, gott!

fick sms av fredrik förut. "en kvinna kan aldrig bli 100 % tillfredställd. varför? jo för att det finns ingen man med en k*k som sprutar choklad."
ska man sluta hoppas nu då eller? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar