du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

måndag 24 augusti 2009

hey there mr jones

här sitter jag en måndagsmorgon och rent av tokmyser i sängen. varför då kanske ni undrar? för att det har vart en sån mysig helg att det knappt finns. vi kan väl ta det från början.

fredags så vet ni, filmkväll plus att få se mitt hjärta och ge henne en kram. hur kan en helg gå fel när det börjar så? på lördagen vaknade jag med ett leende och tog en promenad ner till stan och lyckades göra av med mina bonuscheckar på HM. hittade en fin tvådelad klänning, en sidenblus och två par tights. sedan åkte jag till allum för att möta upp igor och michael. vi handlade på ica, jag köpte en ursöt ballerinaklänning och vi käkade lunch på paprika. sedan hem till igor för att han skulle göra sig iordning, sedan till mig och duscha och sedan hem till michael för att möta upp de andra och starta kvällen. efter lite mobbning av mitt låga blodsocker så kom maten fram och kvälln kunde börja. det var jag, igor, michael, niklas, fia, rickard och två niklas till. när klockan närmade sig tolv så bestämde sig nåra för att åka vidare och några stannade kvar. jag tillhörde den senare kategorin. på söndag sov jag länge och det var otroligt roligt att möta niklas i hallen och få tvetydiga svar om gårdagen eftersom han hade minnesluckor ;) som michael sa, "nu känns det ganska gött att man stannade hemma". haha. första helgen på hela sommarn som man inte har vart ute. nästan skandal men när alternativet är bättre så ska man inte klaga.. jag begav mig sedan ner till stan för att möta upp fia och rickard. niklas och michael kom senare också. vi käkad elunch på lydias och sedan en fika på centralen innan deras tåg gick. sedan gick jag och kusinerna bort till bergakungen och drog av bruno. inte riktigt min stil men de två skrattade gott. en promenad hem senare så var även denna helg gjord. men glöm inte det sötaste samtalet på kvällen :):):)

ställde klockan imorse, hade tvättid klockan 8. laddade ner en tonårsfilm, jag är ju en sucker för dessa. 17 igen eller något hette den med zac efron. jisses. den hade banne mig allt :P väntar nu på att tvätten ska torka och sedan beger jag mig till bubblan för att möta upp jessi och natta för att boka usa resan. hur grymt som helst! ska hälsa på mamma på jobbet och så med :) och ikväll blir det öis med det vanliga gänget.

jag går runt med fjärilar i magen och ett leende på läpparna. jag känner mig så löjlig men varenda liten kroppskontakt känns som en stöt genom hela kroppen.
tro mig, det finns hopp för fröken svår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar