du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

måndag 12 april 2010

noll inspiration

jag känner mig lite väntig. ni vet sådär att man bara går och väntar på att något ska hända. typ att det blir sommar, framsteg inom uppsatsen, besked om hösten. leva i nuet är inte min grej just nu. lite konstant illamående och fundersam, utan att egentligen veta varför.

helgen var toppen, fredagen spenderades med igor, emmy och nicke på viktoria och sedan en sväng till bryggeriet. inga konstigheter. på lördagen så strosade jag och M på stan en stund, sedan hyrde vi några filmer och placerade oss i soffan hela eftermiddagen och kvällen. igår så började vi med en storstädning, sedan mötte vi upp Ms mamma och pappa för att shoppa. det var en upplevelse! M kom hem med typ hel en ny vårgarderob (fortfarande förundrad över att han orkade testa så mycket, inte hans grej alls vanligen) och vi fick nya utemöbler som vi satt på hela eftermiddagen i sällskap med nicke. vad mer kan man begära av ett veckoslut? inte mycket. sitter och ler när jag tänker på hur fin min prins var i sina nya grejer, han behövde mer färg i garderoben :)

ska bege mig bort till skolan snart för att få gjort så mycket som möjligt eftersom jag ska jobba tisdag-söndag denna vecka. men det är bra eftersom min prins åker på torsdag plus att tiden går fort när man har mycket att göra. det är ju snart 21 april liksom, yay ;) en parantes är att jag är trött på att allt ska vara så himla bra hela tiden. visst måste man få tid att bara vara nere eller ledsen ibland för att uppskatta glädjen som finns omkring en? jag är tydligen både skör och känslig vilket inte är något jag försöker dölja. tittade lite på how i met your mother igår (tokbra serie) där någon sa att "när man är rädd så vet man att det är på riktigt" i förhållande sammanhang. klokt sagt!

en bild på hur 21 april spenderades förra året, hemma hos mig med alla bästa på plats, lovley!

och i eftermiddag så kommer Ms 5åriga systerdotter saga hit och ska sova över. vi ska måla naglarna och äta pannkakor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar