du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

onsdag 14 april 2010

det känns verkligen som om nåt dåligt kommer att hända. jag har konstant ont i magen och är fruktansvärt orolig. kan inte ens le utan att känna mig gråtfärdig för att jag måste låtsas vara glad. jag förstår ingenting! min prins tröstade med att "livet leker ju" igår, vilket han har helt rätt i. är det därför jag oroar mig, får jag ha det såhär bra? jag vet inte om mitt inre spelar mig nåt spratt för att jag är i nån personlig svacka, eller om det bara är jag som är knäpp som vanligt.

idag är det för övrigt bara en vecka kvar tills jag fyller år! hela 22 år ska jag fylla. men nu ska jag påbörja min dagliga "jobbrutin". frukost, göra lunchlåda, promenera, jobba, promenera, äta middag, sova. jag tycker om mitt jobb och människorna som är där men visst saknar jag friheten som studierna ger en dag som denna! eller när TP skickar mms från glassiga uteserveringar. jag brukar vara den som tar kortet och skickar till vår snickarvän. därför känns beslutet om att plugga två år till inte särskilt jobbigt. det känns väldigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar