du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

torsdag 31 december 2009

tack år 2009 - great one

jag skulle vilja säga att detta år som nu sjunger på sista refrängen har varit det jobbigaste, tuffaste, roligaste och mest fantastiska år för mig! 


4:de januari så flyttade jag in i göteborg och det var starten för ett år med mycket förändringar. tiden flög iväg och festerna, jobben och skolan avlöste varandra. det var många bollar i luften precis hela tiden med högskolestudier i en takt på 125 %, som mest fyra jobb samtidigt och massa nöjen med mina pärlor. förändringarna avlöste varandra och det känns som att våren 09 är då som jag klippte de starkaste banden med bubblan då jag slutade på ICA i maj och satsade på Forex helt och hållet. jag avslutade studierna i borås (finally!!) och körde på endast distan från mitten av mars. vi hade sådana härliga dagar i april/maj när vårsolen äntligen tittade fram. det var picknickar vid älven och heldagar i slottsskogen. maj var nog den tuffaste månaden på hela året. jag körde sista racet på ica på helgerna, skandia på kvällarna och forex på dagarna. vet inte hur jag lyckades med mina tentor men det gjorde jag på nåt sätt :) sedan knackade den efterlängtade sommaren på dörren. och vilken sommar det blev! tjejgänget startade upp med att dra till magaluf en vecka där vi var på stranden klockan nio varje dag och festade tills de tidiga morgontimmarna. det var verkligen en top notch vecka med massa spännande saker! när vi kom hem var det midsommar och där, på en brygga i lysekil så kom jag och min pärla överens om att sommar 09, den skulle vara våran. och som vi tog den med storm! sommar09 är det bästa och roligaste jag nånsin vart med om. varje helg packade vi våra väskor för att ge ut oss på äventyr. lysekil, smögen, marstrand och halmstad är några av de västsvenska pärlor som vi besökte med storm. 


sedan kom augusti. underbara underbara augusti, det var då som "baby cupid send his arrows from above" ;) min prins frågade chans en sen sommarkväll vilket skapade det lyckorus jag fortfarande är kvar i. sedan kom hösten med stormsteg. jag, natta och jessi drog en vecka till NY som var helt fantastisk! sedan flög den förbi, och tur var väl det för den har inte vart jätterolig. skolan har fått tagit mycket stryk på grund av jobbet. har ju pluggat 150 % hela hösten och jobbat väldigt mycket de sista månaderna. men som sagt, nu är det sista december och ingen idé att hänga fast sig vid det! 


- gjorde du något i år som du aldrig gjort för?
jag flyttade till stan, sa upp mig från diverse jobb och träffade Han ;)

- höll du några av dina nyårslöften?
nej, bröt det efter 12 dagar tror jag haha

- blev någon av dina vänner förälder i år?
nja, men dom är påväg

- dog någon som stod dig nära?
nej inte direkt. morfar dog men som sagt, det där en lång historia

- vilka länder besökte du?
spanien och USA

- är det något du saknar år 2009 som du vill ha 2010?
lite kondition och styrka kanske?

- vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
22 augusti är det som lyser starkast

- vad var din största framgång 2009?
att lyckas med statistiken tror jag, en enrom lättnad

- största misstaget?
ingen idé att hänga upp sig vid dom va?

- har du varit sjuk eller skadat dig?
de vanliga förkylningarna och halsfluss, inget allvarligt

- bästa köpet?
biljetten till magaluf och USA


- vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2009?
calle ocho&sexy bitch är lätt de bästa festlåtarna

- var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
i början var det tufft men det blev lättare för varje månad som gick, så definitivt gladare!

- vad önskar du att du gjort mer?
tränat och pluggat

- vad önskar du att du gjort mindre?
ingenting

- hur tillbringade du julen?
hade varannan dag jul som vanligt hos mamma och pappa

- blev du kär i år?
ja!

- favoritprogram på tv?
oj. det mesta ;) men de bästa är ju OTH, gossip, 90210 och desp

- bästa boken du läste i år?
twilight serien

- vad gjorde du på din födelsedag 2009?
då hade jag kalas hemma och firade med utgång helgen efter

- finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
tja, jag fick det mesta faktiskt. nya möjligheter, nya kontakter, kärlek och en massa skoj

- hur skulle du beskriva din stil år 2009?
stressad


- vad fick dig att må bra?
alla underbara i min närhet

- vem saknade du?
några få som faktiskt inte är värda att sakna och som inte saknas längre. och mitt hjärta i stockholm så klart!

- den bästa nya människan du träffade?
michael :)

- årets sötaste?
alla mina vänner

- årets bästa händelse?
flytten, alla lyckade sena kvällar och 22 augusti

- årets största kärlek?
michael

- årets bästa?
magaluf, new york och alla bra dagar

- årets snällaste?
mamma och pappa som alltid ställer upp, vad det än är :)


jag har väldigt höga förväntningar på 2010 och jag tror att detta år kommer att slå 2009 med god marginal. M ska flytta till sin lägenhet, min pärla och hennes ska flytta till stan på heltid och allt annat bra som kommer att hända såsom nytändningar i skolan och träning. och vet ni vad, iår kommer jag även att få min första examen, min kandidatexamen. helt sinnes att det snart gått tre år!

kvällen kommer att firas med goda vänners sällskap, precis så det ska vara! hoppas ni får ett toppenavslut på året och att ni pussar in det nya året med nån ni tycker om.

puss och hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar