du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

fredag 25 december 2009

så var det juldagen då

vart tar tiden vägen egentligen? det var liksom julafton igår. jag håller med johanna, försvinner julkänslan ju äldre man blir? har inte den minsta uns detta året iaf.. 

men det firades jul igår iaf! började hemma hos m amma med lite paket på morgonen, körde guldis till jobbet, somnade om och slappade ganska länge. sedan kom syskonen börjesson på besök mecd en fin julblomma och stannade på en fika. jag och mamma hämtade frida på jobbet igen och fick rycka in och ta krogar och gå tillbaks med varor, haha. sedan hem och öppna resten av julklapparna från mamma, CK och morbror. sedan kom äntligen min prins :) :) då åkte vi ner till papps och linda för julmat och mer julklappar. hann med att spela lite spel och så innan M åkte hem, stackarn var helt slut. han har haft en riktigt tuff vecka och det syntes på han. han är så duktig! syrran stannade hos pappa och jag åkte upp till mamma och somnade som en stock. en mysig julafton helt enkelt, men med ovanligt mycket flängande tycker jag..

årets julklappar bestod av smink, parfym, locktång, sängkläder, underkläder, vantar+halsduk+mössa, kläder och andra bra att ha saker. utav min prins fick jag teaterbiljett, "vetetofflor" (ni vet sådana som man kan värma i micron, jag fryser ju jämt) och en helt perfekt ring :):):) jag tar alltid av mig alla smycken på natten men som mamma sa, "det är en kärleksring, den måste du sova med!" sagt och gjort ;)

annars har det inte hänt jättemycket. var trist att inte få sova med M sådär på julafton men det kommer ju fler jular! har bytt vinterjacka med guldis, alltid trevligt :) idag så är det ännu mer flängande på tapeten. ska äta jullunch med mamma och co, sen ner på kalas hos saga som ska bli supermysigt och ikväll så står det baden på schemat. det är alltid sån hysteri med juldagen, vi brukar planera flera månader i förväg men ikväll så hänger jag bara på vilket känns jätteskönt. vi får se hur det blir helt enkelt. kommer träffa massa goingar iaf vilket är huvudsaken :)

hoppas ni har en mysig jul, kanske ses vi ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar