du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

onsdag 23 december 2009

perfecto

god morgon alla vänner! hoppas ni mår bra :)

idag så ska jag jobba innan jag beger mig till bubblan och familjen. gårdagen på fredsgatan gick bra, det var mysigt i en sådan liten butik tycker jag och sällskapet var bra! innan jobbet idag ska jag försöka packa till hela helgen och allt vad det innebär julafton, juldagen och resten av helgen.

fick ett sms av TP sent igår kväll (klockan 21.50 då jag och min prins somnat för längesedan, haha). "nu måste du njuta bra asså, drömjul för miss lindberg" och ju mer jag tänker på det, ju mer håller jag med. jag har mina fina vänner, min familj som alla är på hemmaplan igen efter thailand (var dock orolig igår när det snöade så och de skulle landa..), min underbara M, snö, ledighet och ja, allt är banne mig inte långt ifrån perfekt :) jag och M gick på liseberg igår där det luktade jul överallt och alla fina lampor och liknande fick oss att le extra stort. det var längesedan allt kändes såhär bra, liksom att alla pusselbitar är på plats. så visst har min TP rätt ;) ska bara hålla tummarna för att han och hans crew bestämmer sig för baden på juldagen också.

igår så rang kicks när hon var påväg mot stan, lovely! dock skulle jag jobba så hann inte fika men tänkte att vi skulle lösa det i helgen istället.

nej, dags att pröva lite kläder och börja packa!

min tanke idag går till elina och hennes familj! elina var med om en olycka på motorvägen där den andra föraren var alkoholpåverkad vilket gör mig förbannad. alkolås borde väl vara ett måste i ALLA bilar?? tänk hur mycket barn och familjer som är ute i trafiken denna tid på året. så krya på dig elina och hoppas ni får en trevlig jul trots omständigheterna! kan bara föreställa mig hur frida (hennes storasyster) mår, om nån hade kört på min guldis...........

vi hörs nog ikväll men GOD JUL!! :)
(jag har även fått ett inside tips om att tomten hann med att fixa mina skor..)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar