du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

fredag 4 december 2009

halsfluss och sprutor

fick ett samtal av mamms och CK vid lunchtid att de var påväg in till stan för att lämna glass och halsmedicin, dom är för snälla :) och papps som ringt och smsat sen igår kväll, tänk vilken tur jag har! när mamma iaf såg hur svullen jag såg ut så tvingade hon mig att ringa läkarn (jag gillar inte sjukhus) och jag fick en tid bara en halvtimme senare på calanderska som är ett stenkast härifrån. doktorn sa att det antingen var halsfluss eller körtelfeber. han skulle kolla om jag var öm i några andra körtlar och tryckte därför väldigt hårt precis under bröstkorgen. så frågade han om det gjorde ont? ja, vad tror du??????? tänkte jag med öm var jag inte så det var skönt. trots detta ville han att jag skulle ta blodprov för körtelfebern.. här kan tilläggas att jag knappt ätit något på två dagar, hade feber och var ensam på sjukhuset då mamms var tvungen att åka hem igen. alltså fick jag panik. jag hatar sprutor..
läkarn: tror du att du klarar det nu? du ser väldigt trött ut..
jag: (snyftande) jo men alltså gör det ont? är det sprutor?
sjuksköterskan: du kan få en tid på måndag istället om du vill!
läkarn: jag tror att hon kommer vara lika trött då.

så det var bara att göra. fick min provtagningslapp och fick sätta mig och vänta i en annan väntsal där jag lipade precis hela tiden. undrar vad mannen trodde som satt bredvid. fick iaf tagit det förbannade testet och gick sedan lipandes genom hela sjukhuset och till apoteket och sen hem. jag är så klen och i brist på mat blir det inte bättre. jisses. stackarn i kassan på apoteket måste trott jag var nåt psykfall.

nu har jag iaf tagit min halsmedicin och de extra värktabletterna och guess what? jag kan svälja igen :) :) :) jag svettas nåt otroligt mycket också så hoppas det är febern som är påväg ut ur kroppen. plus att jag är hungrig, det är alltid ett bra frisktecken!

har dock inte hunnit plugga, men har fixat syrrans julklapp idag, mamma tyckte den var himla bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar