du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

fredag 22 januari 2010

det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig

besvikelse.
på min fantasi som alltid tar övertaget och besviken på verkligheten som kastar en ner på jorden igen, oftast med en konsekvens i form av down tänkande och tårar. på reaktionen som blir kyla, vilket inte förtjänas egentligen.

lycka.
ett samtal som gjorde att hela jag sken av lycka. för att jag är på väg att göra något som jag länge har velat göra, för mig själv men samtidigt för någon annan. som breddar mitt synsätt inför den ångestframkallande framtiden.

ångest.
att packa ner ångesten i en kasse och bära den bredvid för en stund, för att slippa tänka.ett måndagsbarn som helst vill göra allt annat än att låta fröken ångest infinna sig i sin fredagsskrud, jag gillar dina måndagskläder bättre.

ilska.
där går jag upp för backen med tårar rinnande förkinderna i raggsockar och en liten för stor halsduk, upp upp upp och tycker att allt är orättvist när jag borde vara tacksam för allt bra. borde borde borde.
arg på alla som inte förstår.
arg på mig som inte fattar att det inte finns tankeläsare.

"vad är det för dag idag?" det är fredag.
inget mer med det.
vem la hormoner i min frukost idag? upp upp upp blir ner ner ner på kort tid på grund av den förbannade fantasin. 

hon som värmer mat från frysen och inte ens kan käka lite choklad på grund av nyårslöftet. hon som kommer hem till sin lilla lägenhet som blir konstigt större i mörkret. hon som bojkottar let´s dance för att det känns patetiskt att kolla själv på. hon som skäms för att säga något men som ändå tycker att det inte borde vara såhär.
på en helt vanligt fredag, för det är det idag.



hur löser du detta fröken svår?

jag har lite svårt att förstå eftersom jag inte tänker likadant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar