du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

onsdag 28 oktober 2009

those dancing days

inatt drömde jag sådana skeva saker att det inte är konstigt att jag är trött när jag vaknar.

och varför kan man aldrig vara nöjd? jag kommer på mig själv med att tänka minst 5 gånger om dagen "det där ska jag ändra på". det kan vara vanor, beteende, känslor eller kläder. aldrig aldrig aldrig nöjd. och jag förstår inte vart denna prestationsångest kommer ifrån, att allt måste vara perfekt hela tiden. som jag sa till mitt hjärta häromdagen, "man kan inte göra allt samtidigt". jag har nog kommit in i den här ovanan att tänka för mycket och överanalysera precis allting och det gör mig trött, för jag har lika svårt varje gång att komma ur det. det eviga fröken svår syndromet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar