du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

fredag 16 oktober 2009

shop til' you drop

jisses! nu har vi shoppat i hela tolv timmar! forst var vi pa outleten dar vi fyndade massor. jag kopte tva par jeans fran levis, en troja och en skjorta fran ralph lauren, ett par converse och ett linne fran french connection. top notch! sedan hem o0ch lamna detta och bege oss ut pa stan. jag var supertrott men nar vi antligen hittade forever 21 sa los jag upp! jisses!!!!! hela tre stora vaningar med saker fran golv till tak overallt. och vet ni vad det basta ar? i det har landet har affarerna oppet till sa sent som klockan elva pa kvallen. helt sjuuuukt!! I LOVE IT!! jag hitta massa fina saker! mer jeans, tunikor, smycken mm. kanns bra att cirka tva tredjedelar av reskassan ar spenderad pa 24 timmar.

har aven pratat med mamms och min fina M idag. det var skont att hora deras roster. man far perspektiv pa saker nar man inte har lika mycket kontakt som vanligt :) (underforstatt, jag ar sa kar att jag knappt vet vart jag ska ta vagen!)

vadret ar fortfarande svinkallt och ni som kanner mig vet att jag fryser jamt. det snoade till och med idag, helt sinnes! sitter nu med tre trojor, en jacka och min halsduk i frysrummet de kallar for datorsal.

vad har vi da atit idag forutom den svindyra frukosten? joda, donken till lunch as usual och nu pizza hut som nattamat\middag. hoppas du inte tycker vi ar allt for slarviga mamma!

jessis toppen kommentarer idag da, vad kan detta vara?
nar vi sitter pa bussen hem fran outleten sa fragar hon forst, 'vet ni om jag tog deo imorse?' nej svarar vi och da sager hon 'era RATTOR, det ar erat fel att jag inte har kopt nan parfym!' eh, va??
sedan efter att vi raknat pa hur mycket vi handlat och kommit fram till att det inte blir nan helikopter tur eller sight seeing buss sa sager hon 'alltsa jag far fan ga och sedan simma ut till den dar jaaaaavla frihetsgudinnan och ta ett kort till morsan' haha!
hon fortsatter sedan, 'ja alltsa vi bor ju inte i NY, undra vart den dar guddinnan star egentligen?' jadu jessi, fortsatt du och fundera pa det..

sedan kommer det basta! kicks kunde ju inte komma idag eftersom hennes vardpappa stallde till det. jessis forslag ar da att skicka en hotfilm till han. (hon sitter pa bussen och spelar upp detta for mig och natta)
'u dont know me, but i know u! you are mean to christin and do u know what we are gonna do to punish u? have you heard about the swedish catkiller? NO?? well guess what, thats me. here beside me i have a dead cat who i just... avpalsade. so what are you saying now your fucking idiot????'
har ligger jag och natta och grater av skratt men vi lyckas att fraga vad hon skulle gora med den doda katten. da sager hon att hon ska ge den till sin goddaughter (guddotter alltsa, tilda). for hon ar den enda hon kanner som ar sa liten. natta fragar vilken pals jessi skulle fa plats i, typ en bjorn kanske? eller en chiuaua?
'vafan skamtar du eller? en ciuaua tacker ju inte ens muttan pucko!'
har dog vi nastan.

nu ikvall sa har vi kommit fram till att vi fortjanar en sovmorgon imon och ska inte ga in i en enda affar. for precis som jessi sa 'tjejer, detn blir ingen frukost imon, vi har inte rad'
det galler att prioritera!

1 kommentar:

  1. Alltså, det borde vara varningar på din, Jessies och Nattas bloggar. Man får ju kramp i magen av allt flabbande! =) Ni borde skriva en bok ihop om en vecka i NYC, den hade säkert blivit en kioskvältare (fråga Jessie vad det betyder ;)

    Härligt att ni trivs så bra over there och att ni har kul ihop. Ser fram emot kommande inlägg i era bloggar =)

    Big hug
    NattaMamsen

    SvaraRadera