du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

måndag 19 oktober 2009

losa magar och annat osexigt

igar blev det inte riktigt som vi hade tankt oss. efter en dag med nastan ingen mat, sa mycket garv och lite vila sa pallade inte jag och jessi att ga med ut sa vi stannade hemma istallet. kicks kompis stella joinade oss pa hotell rummet och hon, kicks och natta gick sedan ut ett par timmar for att sedan komma hem som tre trotta mahan.

imorse sa bestamde vi oss for att aka och halsa pa nattas kompis sebban siring som pluggar pa manhattanville university. vi akte subway, tag och sen efter en taxi tur sa kom vi antligen fram. han visade runt oss pa campus och sedan chillade vi i hans rum en stund innan vi akte tillbaka. det var coolt att se hur det sag ut pa riktigt aven om det var en liten skola enligt sebban.


vi har nu sagt hejda till kicks, men forhoppningsvis sa ska vi till new jersey pa tisdag nar hon ar ledig nagra timmar :) det har vart superskoj att ha traffat henne i helgen. kicks har alltid vart lika sot som hennes storebror men jisses vad hon har vaxt till sig sedan jag sag henne senast! hon ar en riktig pangbrud som snackar sjukt bra engelska och tar sig runt i usa pa egen hand. och allt hennes GS om allt hon har vart med om ar oslagbart! hon kommer ta bubblan med storm nar hon kommer hem. goodbye "fotbollskicki" and hello "snyggkicki" ;). vi har fatt lite inside information att folk redan vantar pa henne men vi far se hur det blir med detta da vi under helgen har kommit fram till bade det ena och andra ;)

en annan grej vi tydligen har kommit fram till ar att alla kort som tas maste laggas upp pa fejjan nar vi kommer hem vilket har sparat ut lite da alla forsoker att ta sa fula kort pa varandra som mojligt. det finns nagra riktigt ugly pa oss alla tre, helt sinnes. toakort, nakenkort, fyllekort, sovkort mm, you name it. sa dar har ni nat att se fram emot..

forst vill jag varna kansliga lasare for foljande information ar sa osexig att det kanske for vissa inte ar vart att lasa.. men for att aterkoppla till rubriken sa har vi fatt i oss nan bakterie som gor vara magar till ja, jag vet inte vad jag ska kalla det. det var en av anledningarna till varfor jag och jessi stanna hemma igarkvall, vi hade sa ont i magen, for det var da det borja. natta den stackarn spenderade mer tid pa toan an pa dansgolvet nar de var ute. jag och jessi sprang om varandra under natten. jag har aldrig vart med om nat liknande! vi vagade knappt ata nat innan vi skulle halsa pa sebban eftersom vi inte visste hur tillgangen till toaletter skulle vara under resan. alltsa vi kan typ inte lukta pa maten innan det borjar bubbla i magen och sa gar allt pa en sekund, far vi da inte en toa inom kort sa hander det en olycka. det har inte hant en men det har skam inte vart langt borta for nan utav oss. som jessi sa, hoppas banne mig det gar over tills vi aker hem for annars blir det en javligt jobbig hemresa.. sa hall tummarna for oss!

ikvall blir det en lugn kvall da vi har bestamt oss for att vara pa century 21 imon nar det oppnar. ska forsoka fa med mig de andra till emipre state building, vi har inte vart dar an pa grund av vadret, det regnar varje dag.

det har vart ganska lugnt pa kommentarerna idag pa grund av var halsa men igar kvall, jisses. jag och kicks dog. jag har aldrig skrattat sa mycket i hela mitt liv. aldrig nansin!!
jessi och natta var ute och kopte vin och pizza medan jag och kicks duscha. sa kommer de hem och ska beratta vad den kosta.
natta: alltsa allt kosta 52 dollar, och jag och jessi har raknat ut vad det blir, alldeles sjalva! det tog typ en kvart bara.
jag och kicks tittar skeptiskt pa varandra och fragar hur mycket det blir i svenska kronor.
jessi: ja alltsa, 490 kronor!
tystnad.
jag: hur tankte ni da? det stammer ju inte..
natta: ja men alltsa 7 ganger 5 ar ju 35. och sen 7 ganger 2 ar 14. och 350 plus 140 ar ju 490!
kicks: men ni kan ju inte lagga pa nollor pa bada talen?
jessi: vad menar du?
jag: ja alltsa du raknar ju 7 ganger 50 plus 7 ganger 2. 350 plus 14, det blir 364..
natta: men, va? jessi vi rakna ju jattenoga, slog till och med pa miniraknarn ju?
jessi: alltsa jag fattar inte, vad 14 det blir ju 140, och 350 plus 140 blir ju 490!!
natta: ja men tank da pa mig, sahar hade jag det under tre ar i gymnasiet...

alltsa det ar svart att forklara men jag och kicks skrattade sa mycket att vi holl pa att kvavas. det roligaste ar ju att vi har vart har i nagra dagar nu och den standiga fragan "hur mycket ar det?" sags ungefar varje gang vi ska betala nagot, vilket ar ganska ofta..
som siring idag pa hans rum. "vi fick typ projsa 1000 dollar!"
natta: hur mycket ar det da?
siring: natta, 1000 ganger 7.
natta: ja?

forutom magen sa mar vi bra och har svinkul!

2 kommentarer:

  1. Sandra vill tacka för din vackra ord :D har varit hur underbart som helst att ha er här.. nu känner ja att ja kommer verkligen klara denna sista biten ni kom med solsken in i min vardag och de kan ja inte beskriva med ord hur mycket ja uppskattar:D älskar er tjejer.. ses på tisdag annars så ses vi om en månad :D

    SvaraRadera
  2. Era stackare!
    Gå till ett apotek och köp tabletter mot turistdiarré, det brukar hjälpa snabbt. Sedan skall ni nog tänka på vad ni stoppar i er coh VIKTIGT! - tvätta händerna innan ni äter. Handsprit är bra att ha med sig i väskan. Glöm inte att dricka mycket vatten också.

    Kram NattaMamsen <3

    SvaraRadera