du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

söndag 4 oktober 2009

överby och nya stövlar

idag har jag vart i trollhättan på överbys köpcentrum med mamms och min guldklimp. det var trevligt med ett nytt ställe och jag fick köpt en mysig tröja och ett par stövlar. som jag har letat! och frida köpte min efterlängtade superfina mörkblåa sveajacka. jag är så avis! hade gärna köpt en själv men det passar inte riktigt i budgeten att lägga 3000 spänn på det såhär en vecka innan NY. sen att jag har typ 2 och en halv fullt acceptabel vinterjacka gör det inte lättare att hitta argument att köpa den :P men frida lovade att vi kunde byta jacka nån vecka under vintern och det är ju skoj!

sedan hem till mamma för att käka lite god mat. hann även titta in hos tessan och se hennes nya lägenhet, riktigt najs :) efter lite pepptalk med mamma så fick jag skjuts till bussen och där började det riktigt jobba tänket. det är snart dags att välja kurser till våren och jag är inte alls säker på vad jag vill läsa. jag pendlar fram och tillbaks och har till och med snubblat in på tankarna om att skita i en masterutbildning och ta en kandidat i juridik istället. men som sagt, det är bara en tanke..
ska även börja med en ny grej som mamma lärde mig idag, jag måste få lite struktur på min tillvaro känner jag. den senaste tiden så känns det som att jag har tappat bort mig själv lite. många mål och visioner har blivit suddigare än innan och osäkerheten tar ibland övertaget och nästan äter upp mig innifrån. därav den nya grejen jag ska börja med imon. "det löser sig" filosofin som jag så fint har ärvt av min älskade papps börja spricka i fasaden och den behöver lagas illa kvickt.

och vet ni vad det värsta jag vet är? att säga en sak när det är för sent istället för att göra så från början och sen sitta och säga när det är för sent vad man "egentligen" vill göra.

jag blir så trött. det kan väl inte vara jag som är så skev?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar