du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

måndag 12 oktober 2009

resfeber?

skolan gick bra, satt i en kvart och sen var vi klara :) får hoppas att den blir godkänd, kommer bli lite tight med tentaplugget annars.

pratade med natta förut om den stundande resan, för ja, vi åker i övermorgon!! helt sinnes vad tiden har gått fort, kändes som att vi bokade igår typ. liksom vid den där tiden på onsdag (eller ja, NY tid) så kommer vi att landa och vara så förväntansfulla! jag har kollat runt lite på olika sajter så förutom förväntansfull så kommer jag att vara orolig för att bi rånad/överfallen/blåst ungefär 24 timmar om dygnet. men hey, det är jag det ;)
kommer bli grymt hur som helst!

håller på att fundera lite på packningen, ska jag ta två väskor redan nu och lägga den ena i den andra eftersom de förhoppningsvis är rätt så tomma dit och knökfulla hem? haha. vilka problem jag har idag. har även börjat med stegräknaren idag från jobbet, toknice att vandra i NY i en helvecka! :)

sen är det massa småpill som ska fixas. ladda kamera, uppdatera ipodarna (just det nicke, tänk vad bra det passar med två nu, haha!), växla pengar och tänka praktiskt i klädväg. vilket inte är lätt. har även börjat preparera mig med nässpray. jag har nämligen jättesvårt för att flyga. är inte rädd eller så (vilket är konstigt eftersom jag är rädd för många andra saker) men jag får så förbannat ont i öronen. varenda resa jag har vart iväg på så lider jag den sista timmen innan man landar, om ni bara visste hur långsamt tiden går då. en gång testade jag sådana där earplugs men att stoppa in 5 centimeter långa räfflade pluggar i öronen visade sig inte vara min grej heller. vilket inte är jättekonstigt eftersom jag inte ens kan använda sony ericssons gummihörlurar som man också ska trycka in i de stackars öronen. så att missbruka nässpray två dagar innan avresa plus att bunkra upp med några pandodil som jag kommer att få trycka i mig är min strategi helt enkelt. eller kanske ta ett par shots på flygplanet? hm, nja, håller mig nog till det första alternativet.

det kommer bli en häftig vecka men jag kommer sakna min M så mycket att jag får ont i magen av att bara tänka på det :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar