du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

söndag 18 oktober 2009

nar vi gor new york osakert

alltsa jag vet inte vart jag ska borja!
igar kom kicks, vilket var grymt :) snacket borjade med en gang och vi gick till donken som vanligt och kakade middag dar aven myckt intressanta samtalsamnen behandlades. detta ar dock strikt konfidentiellt eftersom det handlar om sex och samlevnad och jag vill varken hanga ut mig sjalv eller mina fina vanner som ar med har i NY ;) sedan tillbaks till rummet for att boja gora oss iordning och borja med kroket. det var lite tufft i borjan men bade groggarna och sambuccan slank ner tillslut. sedan tog vi en taxi bort till ett stalle som heter rome dar nagra tjejkompisar till kicks vantade. det blev lite galet i planeringen sa vi hade forfest typ tjugo brudar i en bil. sedan var vakterna inte pa var sida sa vi akte till et annat stalle typ bookaroo eller nat hette det. dar var det FEST! kicks snalla festfixarkompisar stod for kalaset och vi skoljde ner vodkan med champange vilket jessi tyckte var extra bra eftersom det betyder att vi far frukost ett par dagar till ;) bra musik, gott folk och ett kul stalle. sedan borjar det roliga. en kille, jean-phillipe var lite efterhangsen och skulle prompt dansa och dra ivag oss till baren. efter att han snackat med kicks i ett par minuter sa siktar han in sig pa natta under hela kvallen, och lyckas. nattamat stod sedan pa schemat sa vi begav oss till ett pizza stalle dar jean-phillipe koper mega pizzan som vi alla delar pa. men har borjar problemet. det ar snack om efterfest men det var jag inte sugen pa alls sa jag forsokte overlista nathalie med att saga "ja men jessi och kicks, ak ni pa efterfest, jag och natta vill inte folja med"
det latta gick hon otroligt nog inte pa! hon vander sig om och sager 'jag, nathalie werner, stans storsta singel vill fan ga pa efterfest! jag vill inte aka hem med toffelbritta" vi ar sa karleksfulla mot varandra serni.. men alla tyckte att killen borjade bli lite val jobbig och natta ville bestamt inte ha med han hem sa vi funderade pa hur vi skulle losa detta. da knacker nan iden att vi ska springa ifran han.. sa nar han gar inte pa toa sa kastar vi oss upp och springer ut, i hogklckat, och skriker desperat efter taxi och far en fort som tur ar. och sa akte vi hem. man kanske kan tro att vi hade lite angest nar vi vaknade men icke! det var bra elakt gjort men sa kan det ga efter en kvall med champange.

taxi resan var ocksa spannande. vi hade allsang till forever young vilket taxidrivern kanske inte uppskattade, det ar dock ingen som vet. hem kom vi, hade boghog i korridoren eftersom dom enligt natta gor sa pa film och sedan stupade vi i sang efter att ha ringt pa vaktmastaren eftersom det for tredje gangen blev stopp i toan.. undra mad donken gor med vara stackars magar? haha. och inte att forglomma nattas striptease i hallen!!! kort kommer nar vi ar hemma, i promise.

nar vi vaknar sa mar vi forvanansvart bra och diskuterar gardagen. natta tyckte att killen var lite val frikostig med drickan igar och vet ni da vad varan christin borjesson klacker ur sig. "jo alltsa, han ville sa garna ha med dig hem sa jag sa att han skulle supa dig under bordet sa skulle det inte vara nagra problem!" alltsa att vi inte dog av skratt medan natta var upprord i typ en halv sekund innan hon skrattade med oss. det ar det som gor hela den har resan, alla bjuder pa sig sjalva och vi pikar varandra konstant men vi gor det med karlek ;)
ingen visste varfor natta kladde av sig i hallen, vi hade nagra supercoola filmer och gardagens lopning skrattade vi gott at!

sedan bestamde vi oss for att ta oss till china town efter att vi kakat indisk bakfyllemat som var tokstarkt for magen.. vi kom dit, vi sag, vi akte hem. sa kul var det. sedan bort till en outlet som var ganska kass sa vi tog en promenad hem isallet. jag ock kicks gick hela vagen och det var svinlangt, tog mer an tva timmar. jessi och natta holl pa att gora i byxan sa dom tog taxi en del av biten, haha. jag och kicks hade en mysig pratstund iaf, det ska bli sa kul att ha henne pa hemmaplan snart :)

alltsa jag vet inte hur jag ska forklara detta men idag har tatt priset med dumma kommentarer. dom har hoppat ut som grodor fran en froken werner och en froken berntsson. helt sinens! jag kommer inte ihag alla men har ar nagra godbitar:

nar vi sitter pa tunnelbanan till china town sa kommer det in tre mexicanare och borjar sjunga som darar. jessi klappar glatt med och samtidigt filmar hon med sin kamera. nar de har gatt av sa marker hon att hon inte alls spelade in och sager med varldens bitterfi''a rost "nar det antligen hander nat kul pa den har javla semestern sa missar jag att filma!!!!!" har dog vi nastan.

nattas standard kommentar ar ju 'hur mycket blir det da?' eftersom matte tydligen inte ar hennes starka sida. hon brukar fraga mig men idag vande hon sig till jessi. 'hur mycket ar 18 dollar?' varav jessi svarar att det ar ju faktiskt typ tre kronor. har dog jag och kicki. alltsa vi dog.

i taxibilen fran china town sa undrar natta om vi ar nara vita huset. kicks fragar om hon skamtar men det gor hon inte serni. kicki undrar da om hon vet vilken usas huvudstad ar eftersom det ar dar vita huset ligger. ja, new york sager natta fragande medan jessi rattar henne och sager att det faktiskt ar florida. natta fortsatter med att det ar new york eftersom obama holl sitt forsta tal som president i central park, dar vid fontanen. jag och kicks holl andan under denna otroligt intelligenta diskussion innan vi dog igen, denna gangen flera ganger om.

och natta var och 'bedde' i kyrkan igar. jag och kicki fragde hur man gjorde da. da gick man tydligen ner pa kna och tande ett ljus.

jessi hade grasflackar under skorna nar vi kom hem. natta undrade hur detta hade gatt till da det enligt henne inte finns nat gras i new york? hm..

hur manga femminutare gar det pa en timme? tydligen 10 st enligt natta. det var ju det har med matten.

plus mycket mer som inte kommer till mines just nu, jag ar ganska trott faktiskt efter en lang dag. eftersom jag typ telefonterroriserade M igar (fast han gillar det, haha) sa har jag forsokt att tanka pa mobilrakningen idag vilket gor mig lite deppig. har aven sett den tomma kaptenen pa facebook, hans och alfred far nog en riktig najskvall idag om dom ens kommer ut ;)
det ar lite knepigt det dar, som jag sa till natta, jag langtar hem till M men jag vill inte aka hem haha.

pa tal om ingenting sa fick jag ett sadant roligt mms inatt fran TP. han och anton har tydligen startat ett foretag och han har special price for me ;)


nu ska jag upp och vila en stund, sedan ar det pat igen. undra vart vi hamnar ikvall?
dagens  matintag ar annars en bra grund. chicken tikka masala till frukost och ostmacka med chokladmjolk till middag. heja oss!



som avslutning sa fragde kicki hur jag orkade med jessi och natta sjalv. det ar valdigt enkelt sa jag da, jag har inte kannt mig sahar smart pa jattelange! ;)

3 kommentarer:

  1. Herre jösses, har inte flabbat så här mycket på länge. Att bara läsa EN av era tre bloggar skulle räcka för att få skrattkramp i magen, att läsa alla tre är bara för mycket =)

    Ni är helt otroliga på att skriva på ett underhållande sätt och att få starta varje morgon med att läsa i era bloggar ger verkligen en bra start på dagen. Fortsätt så tack =)

    Bamsekram till er alla!

    Mamsen till GeografiMästaren ;-)

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHHA halleda. jag dog, typ 10 ggr. men jag lever igen. MEN GUD. hahahahah

    SvaraRadera
  3. Inte illa att du känner dig smart gumman :) låter som ni har en galen resa med mycket skratt :) har skrattat så mycket av att läsa din blogg bara :) ses när du kommer hem puss&kram Therese

    SvaraRadera