du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

torsdag 15 oktober 2009

framme i new york!

hej allesammans!

for det forsta, lisbeth, vi lovar att ge kicks varldens storsta kram! hann inte svara pa smset innan vi akte..
for det andra, vi har kommit fram hela och rena (eller nja, vi ar ganska ackliga just nu), och allt har flytit pa idag. vi har garvat sa att lasken sprutar, mest at jessi men ni kan vara lugna, jag och natta har penna och papper overallt och dokumenterar alla kommentarer. men det basta var i bryssel idag! tjejen vid incheckningen fragar jessi:
`do you have a name and a phonenumber to someone we can contact in an emergency`
jessi:
`hum, oooh... jessicka berntsson!` efter detta var det en trevlig herre pa planet som fragade om vi tjejer `had been drinking some swedish vodka` eller de raggande flygvardarna, trots varan frascha image liksom.
eller inne pa donken dar vi tog var forsta NY maltid. `alltsa halften av alla ar ju svarta harinne!`
herrejosses. `alltsa de i afrika har ju ingen tisdsuppfattning, har ni nansin sett en negerpojke springandes med en klocka pa savannen, haaaaa, har ni deeeet`

vi blev nastan lurade att aka med svarttaxi ocksa, men jag vagrade att satta mig i en icke gul taxi bil sa tillslut hamnade vi ratt. han forsokte till och med lura oss pa pengar det svinet.

NY ar iallafall hur coolt som helst och imon moter vi upp kicks for att fa en ordentlig rundtur. hotellet ar okej, men det ligger mitt emot madison sqaure garden, alltsa hur centralt som helst or er som inte har vart har :)

det gjorde ont i magen och hjartat att lamna min fina michael pa landvetter idag men som tur ar finns han kvar nar jag kommer hem :) saknar han redan massa! och mina andra parlor saklart :)

och natta kanske har fixat collegefest pa lordag med en av hennes gamla klasskompisar, det gillar vi! och nej mamma, du behover inte vara orolig, vi har det sunda fornuftet med oss, se bara pa taxi historien.

nu blir det en tidigkvall, vi ar ganska trotta. hoppas ni mar sa gott darhemma sa hors vi snart :)

1 kommentar:

  1. Nu har jag precis läst Nattas blogg och förstått att det är du som håller ordning på allt (och dom andra två). Hoppas att du orkar bara ;-)

    Självklart oroar vi föräldrar oss även om man naturligtvis gläds åt att ni ser er om i världen.

    Var rädd om dig (och dom andra två) och fortsätt se till att ni INTE hamnar i farliga situationer. Jag är glad att du finns Sandra!

    Big hug from NattaMom

    SvaraRadera