du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

måndag 5 oktober 2009

sämsta kvällen på länge

jag kan inte ens beskriva hur rädd jag var igår när jag skulle sova. låg och läste min cosmo och så kommer det en artikel "så skyddar du sig som bor ensam". jag kunde inte låta bli att läsa såklart. och fy vilka hemska historier. tjejer som blivit förföljda och intryckta i lägenheten, folk som brutit sig in och klättrat upp på balkongen och stirrat in. jag höll andan, tog ett språng upp ur sängen och satte på säkerhetskedjan på dörren som jag aldrig har använt innan. men det ska jag göra nu!och säga till papps att fixa det där titthålet i dörren illa kvickt. jag lade ifrån mig tidningen ganska fort och läste min twilight upplösning istället. blev trött snabbt och precis när jag började somna så hörde jag nåt. ni vet typ som fotsteg! jag blev klarvaken på en sekund och kikade ut i lägenheten och märkte att det hade börjat regna. jag blev alltså rädd för ljudet av regnet mot fönsterkarmen.
finns det hopp för mig?
behöver jag ens nämna av vad mina drömmar handlade om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar