du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

söndag 22 mars 2009

när det man står på brister

trots att jag sov jättelänge idag så är jag bra trött redan nu. kollar grey's ett par avsnitt, har alltså inte fått pluggat vilket inte är jättebra men men.. grey's var iallafall jättebra.

tänkte dela med mig lite om helgen eftersom den på många sätt har vart toppen. fredagen som var uppladdning inför lördagen blev istället höjdpunkten. detaljerna har jag och frida koll på, bella är även väldigt insatt, och jag tror det ska förbli så, haha :) men jag kan säga att vi lyckades med det mesta som stod på schemat för kvällen. vin, dans, efterfest, E&V, garv. vad mer kan man begära?

lördagen var mest stressig. upp med klockan, panikringningar till anders, jobbig promenad, kaos på ICA, mat i bilen och sedan hem trött till soffan där man skulle på't igen. vi var lite trötta alla tre och partymusiken fanns i bakgrunden men snack var i framkanten. sedan P.C för att möta upp bellas L plus kompisar och sedan back to avenyn. en okej kväll med inslag av blåslagna knän, taskiga killkompisar, underliga (pinsamma) sammanträffanden, schyssta barbetalare och barnhångel, haha ;) och inte att förglömma, tre helt slutkörda damer som stupade i säng och sov ändå till mitt på dagen.

idag har vi kollat film och käkat pizza. mycket välbehövligt.
innan jag glömmer det så tack frida och bella för en grym helg, och som vi sa, det här är bara början :)

helgen var dock inte bara bra. känns löjligt att slänga ut sig massa saker här eftersom det inte är nåt allvarligt men om ni inte visste det innan så är jag ganska känslig så när någon säger något elakt eller dumt om mig så blir jag alla gånger skit ledsen rent ut sagt. när det sen kommer från folk som man ser som sina bästaste bästa vänner så är det extra tungt. speciellt när man inte förtjänar att höra det. jag vet att det inte är nåt att hänga upp sig på men det är så fruktansvärt irriterande att killar och tjejer bedöms på så olika sätt och jag hatar att bli behandlad annorlunda. har ju påpekat detta en del det sista att jag saknar mina tjejkompisars umgänge eftersom jargongen är annorlunda hos killarna. så en tjejhelg var det absolut bästa :) men ge mig ett par dar så har jag glömt detta med.

sen är det ett annat frö som börjar växa till sig ordentligt inom mig trots att jag försöker att inte bry mig. får se hur det går med detta.. jag är så trött på att tas för given. kanske gör jag något omedvetet som bidrar till händelseförloppet.

imorgon är det en spännande dag för fröken lindberg. jag ska nämligen testa en ny grej som jag hoppas kan få mig att må bättre både fysiskt och psykiskt. jag är rädd att jag kommer att vara en känslomässig berg och dalbana i ett par dagar innan jag har vant mig så ni får ha överseende med detta. jag har bestämt mig för att klara av det men väljer ändå att inte berätta vad det gäller, inte än.

en tuff vecka väntar.
sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar