du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

måndag 30 mars 2009

lite korv, vill någon ha lite korv?

jag är helt slut. längesedan jag jobbade 8 timmar efter en hektisk helg. och vilken dag sen. fel i beställningar i butiken, fick dema sibyllas korvar istället för lithells. same shit, right? 8 timmar med korv. korv korv korv. jag ska aldrig mer äta korv. det värsta är att imorgon ska jag dema lithells korvar. korv korv korv igen. inte särskillt hjälpsamma människor, har vart bättre de andra dagarna. men träffade strindeborn som jobbade där och fick lagat lunch till han,"koka en korv till mig då, hinner ingen lunch" hade dock inga bröd så där gick han med en wienerkorv i handen, haha.
men.
MEN.
ica maxi partille ligger i köpcentrat allum.
jisses.
de fanns så mycket fina kläder va.
och vips, cirkus 1000 spänn fattigare, igen. men det var det värt! off-white chinos, vit t-shirt, fin blombrosch och ljusa slitna jeans. det är ju för härligt. men nu sätter jag köpstopp för mig själv igen. trist bara att mamma ska hälsa på mig imon, vi ska kolla lite i affärer.. får se hur detta går. hittade massa mer fina saker, heja vårkläder, finns det nåt bättre? byxor, kjolar, linnen, jackor, you name it. och aldrig köper man det som kanske behövs mest. eller jo, mina jeans idag behövde jag! kanske kan jag få mamma att handla lite födelsedagspresenter till mig kanske? inte långt kvar ju :D har även en bonuscheck på HM som bränner i plånboken..
och vet ni vad det bsta är? allum köpcentrum hade allt! och det tar 13 minuter med blå express, dit blir det fler turer. alltså har min korv korv korv dag gett mig något.
lovade att hjälpa demogruppen på lördag med, trots att jag jobbar ica. men som jag sa till mamma, att jobba tio till tio en lördag gör väl inget när man ändå inte får äta? mamma undrade dock hur mycet jag brukar äta när jag resonerar så, men ni förstår säkert.

fick iaf klart min uppgift igår och kunde sova med gott samvete, fick tillbaka ett godkänt idag, gott.

nu ska jag försöka hålla mig vaken till project runway och sedan somna. min säng ser väldigt inbjudande ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar