du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

torsdag 11 februari 2010

upp och ner som en pannkaka

när jag kom tidigare till skolan idag och insåg att jag inte fick internet att funka var liiite knäckande. mattias kom efter tio nångång och jocke efter nån timme.. vi fick igång arbetet, jag gick till it service som löste det simpla problemet. vid lunchdags hände det nåt kul! först spillde jocke massa vatten på bordet, haha. sen gick jag och köpte en stor salladstallrik, tillbehör och en banan. borde kostat 69 spänn. hon i kassan sa 47. är du säker frågade jag, och hon sa ja. så sa jag att banen nog inte ingick i salladspriset. hon var extraarbetare och tackade för min ärlighet. jag nämnde dock inte tillbehöret (burk med fetaost) som kostar 15:- egentligen, haha. lite studentrabatt och så ;)

men vi fick nästan klart arbetet vilket känns bra eftersom jag nästan hade räknat med att sitta med det i helgen. lite fundersam över litteratur seminariet imon men de andra hade inte heller tänkt att läsa alla delar så.. var ju iväg på utbildning igår (www.mentor.se) som är det projektet som jag pratat om tidigare, och ska dit i eftermiddag med. har lite dötid men ingen ork så sitter kvar i skolan tills jag måste åka bort. rang TP för att föreslå en fika men han vägrade att svara.. fick för övrigt ett oförtjänt påhopp på FB, gillar jag inte.

helgen då? det är ju ändå torsdag. imon ska vi hem till frida och jakob :) min pärla har fyllt år i veckan serni. på lördag ska jag jobba i några timmar och sedan kommer mamma och co och hälsar på i lägenheten. på söndag är det alla hjärtans dag! då ska jag och min prins bara vara hemma och mysa. underbart! :) 

känner mig väldigt seg denna vecka, är lite trött och hängig, så ska bli skönt med en lugn helg! vill bara hem och kramas med M för att få lite energi. känns som vi setts lite i veckan trots att vi nästan bor ihop. på tal om boende så var jag hemma i min lägenhet igår och hämtade lite grejer. höll på att dö påväg tillbaks för att det var så tungt, haha.

annars är det inte mycket nytt. veckorna flyger verkligen förbi men det tar oss bara närmare våren så jag ska inte klaga! börjar bli riktigt trött på snö, varma jackor och snöskor.

hittade ett bra band på spotify, the friday night boys. check it out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar