du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

fredag 5 februari 2010

mål

jag har ju bestämt med mattias i skolan att vi ska skriva c-uppsats tillsammans vilket är kanon. han är också sugen på att plugga ett masterprogram men är lika oviss som jag så vi ska ta en dag och sätta oss och kolla över alternativen. det är inte alltid så lätt att prata med dom i ens närhet då det är ganska svårt att föreställa sig högskolestudier om man aldrig gjort det själv och mer än en gång har man fått höra "ta det som du tycker är roligast" men det är liksom inte hela grejen. jag ska iaf prata igenom valet med mamma i helgen och vrida och vända på alla för och nackdelar med de olika valen. det känns som ett viktigt val eftersom det som jag väljer vill jag känna att jag vill och kan arbeta med i många år framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar