du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

måndag 15 februari 2010

hopplös

min dator överlevde vattnet! yey! :) nu är den helt enkelt bara renare.

helgen har vart okej. var hemma hos min pärla och hennes prins i fredags, de andra fortsatte ut medan vi åkte hem efter några om och men. lördag var det jobb i några timmar vilket var uppfriskande, var ett tag sen. sedan hem och fika med mamma, ck och frida som hälsade på hos M :) lite mat och så efter det så somnade vi i soffan, skönt. igår var det alla hjärtans dag vilket vi firade tillsammans med gott sällskap och sedan mysmiddag på kvällen. fick en jättemysig pläd av min prins, precis vad som saknades i soffan!

sedan så fick jag ett trist samtal från frida, om att mamma och ck var på sjukhuset för att hälsa på en släkting som råkat ut för en olycka. det finns en del historier om släkten.. mamma skulle iaf åka dit idag där de förmodligen skulle stänga av respiratorn på grund av det långa hjärtstilleståndet.jag blev helt tom igår, men mest för att jag tycker synd om mamma och släktingens närmsta anhöriga. man får acceptera att vissa gör ganska okloka val och de får ta konsekvenserna av detta, hur tragiskt det än låter. tänk hur mycket alkohol och droger kan förstora. och visst blir man avskräckt själv när sådant händer. drogbiten har alltid vart självklar för mig, har aldrig testat och kommer aldrig att göra eftersom jag sett på nära håll hur mycket det förstör. även alkoholen ger en tankeställare, fan vad mycket skit som kan hända när man dricker. hudeja.

ännu en gång får mamma bevisa hur stark hon är, hon är helt fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar