du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

torsdag 13 maj 2010

för tidigt men okej

det är nåt som har stört mig det sista, som att dagarna känns så korta vilket det slog mig att de faktiskt har blivit tillsammans med M, har ändrat min dygnsrytm ganska rejält de senaste månaderna och legat i sängen ibland elva timmar istället för de nödvändiga åtta. så har börjat gå upp tidigare de senaste dagarna vilket känns skönt :)

igår var det inte riktigt min dag men efter att min prins kom hem och jag fick gråta ut och ladda om en stund så kändes det bättre (han har fått ta en del av mammas funktion, haha). sen så åkte jag bort till heaven 23 för att äta med jobbet vilket var jättetrevligt och fick många skratt så då kändes det bättre med. och som att runda av kvällen fick jag ventilera med TP en stund som alltid håller med mig när det behövs :) vi är i samma stadie på utbildningen så det är så lätt att prata med han, sen är han ju min bästa vän också så klart!

nu tänkte jag duscha och käka, sen skriva en stund hemma och ta en paus med sminkning och sen åka bort till handels för att fortsätta. hoppas på att dagen blir bättre men precis som TP sa, gör det iskallt och skriv bara. det som stör mig mest är att jag låter mig själv påverkas, jag har sett fram emot denna del av utbildningen ända sen jag började också låter jag någon annan förstöra. typiskt mig. skönt att prata om det igår iaf även om jag inte fick så vettiga svar så svalde jag det inte bara. ett steg i rätt riktning! jag kan ta mycket men när någon jag inte känner börjar säga saker som att jag behöver nån form av "tillåtelse" för att jobba hela helgen med tanke på inlämningen som är på onsdag, då blir jag riktigt förbannad. jag fixar inte riktigt att någon utan auktoritet eller "formell" makt säger till mig vad jag ska göra.. ja, ett litet utspel men så är det!

idag ska vi hem till pappa och käka middag men en bortglömd del av släkten. spännande!
och grattis fredrik på din 24årsdag! nu är du bra gammal ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar