du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

tisdag 18 maj 2010

cykelböter?

idag fick jag nästan böter.
cykelböter.
jag visste inte ens att de fanns, men det finns det, och det finns många varianter! jag bröt säkerligen en fem stycken då jag blev stoppad men att spela lite dum och berätta att jag precis börjat cykla räckte långt, och istället för böter fick jag en cykelkarta och en cykelregelbroschyr. hade grämt mig länge om jag vart tvungen att betala det kan jag säga så på vägen hem från jobbet var jag den mest laglydige utav alla!

dessa tråkiga veckor tar verkligen musten ur mig. all kraft är som bortblåst och minsta lilla får ögonen att tåras, mer än vanligt. det känns som att hela tillvaron är supertråkig och jag hinner inte göra nåt kul alls. sen går jag och oroar mig hela tiden vilket är så typiskt mig och som gör så mycket skada. jag vill också kunna boka in en weekend nånstans, dra till stockholm ett par dagar och stanna längre än tänkt, gå på stan och strosa utan att känna massa måsten. ibland är det bara för orättvist. jag tycker jag har kämpat på bra med skola och jobb sen jag var typ 15 men utdelningen av det känns fruktansvärt långt borta. är det fel att känna att man bara vill bli bortskämd ibland, utan att behöva tänka efter? är det inte skola så är det jobb och är det inte jobb så måste nåt här hemma fixas och är det inte det så tillåter inte ekonomin att göra nåt ändå. det här är den värsta tiden att vara student på måste jag säga. alla ser fram emot sina betalda semestrar medan vi funderar på hur vi ska få det att gå runt tills den 25te augusti då lönen för de man jobbat i juli kommer. jag unnar alla en jättefin och tokrolig sommar men idag känns allt bara väldigt orättvist.

nu ska jag äta flygande jakob och kolla OTH innan jag ska börja plugga. hej roliga liv!

1 kommentar:

  1. cyckel böter hhmm så e det och växa upp på landet men det fixar väll du kram pappa

    SvaraRadera