du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

tisdag 23 mars 2010

just some thoughts, just some..

jag oroar mig jämt och ständigt för framtiden. 
just nu känns det som att jag är inne i någon trist mellanperiod där det finns för många frågetecken och för få svar. jag avskyr att inte veta vad som kommer att hända. allting känns så onödigt osäkert. jag vet att jag inte borde känna såhär men jag kan inte låta bli, och det påverkar hela min vardag negativt. detta snurrar precis hela tiden i mitt huvud för tillfället.
- vad ska jag välja till hösten? vilket alternativ passar mig? vad vill jag jobba med när jag blir stor? kommer jag nånsin att bli redo för att arbeta med det som jag utbildar mig till?
- hur blir det med jobb i sommar? jag vet att jag ska jobba på forex men vet inte i vilken butik, hur mycket jobb som kommer att finnas eller om jag har chans att vara ledig tillsammans med M i några dagar iallafall.
- hur ska det gå med våran uppsats som är extremt viktigt? hur ska vi komma fram till en relevant frågeställning som ger ett intressant arbete på den tidsrymd som finns?
- i och med jobb tankarna så cirkulerar ekonomifrågan mer än vanligt i huvudet. hur mycket måste jag spara, hur mycket måste jag jobba extra under terminerna, hur kommer den nya bostadssituationen påverka? vad är egentligen viktigt?

sen har jag också småbekymmer som ligger och skaver som är ganska obetydliga jämfört med ovanstående orosmoln men de betyder ändå, för mig. vikt, hår, träning och tidsprioriteringar som ständigt skaver sönder mina tankar.

hoppas tiden går snabbt och att jag kan ta ett beslut som känns bra angående skolan samt att andra frågetecken ger med sig. jag hatar verkligen det här.

1 kommentar:

  1. Livet är ett mysterium... lös gåtan:-) Du bär alla svaren inom dig, handla efter känslan i magen. Är det svårt så måste du försöka koppla av och söka inåt. Allt kommer att bli bra!!! för att du är du och du har redan klarat så mycket i livet... Tro på dig själv för du är en stark tjej med hjärtat på rätta stället och dessutom väldigt smart, begåvad, snäll, söt och charmerande person... världen ligger för dina fötter... Tips, när det börjar snurra i huvudet och oron kommer krypande - ta ett djup andetag och låt ororn pysa ur dig för du är stark och kommer finna svaren!!! sköt om dig och glöm inte vem som är den viktigaste personen i ditt liv är???????.......... det är DU!!! kramar från en som tror på dig och vet att detta fixar du!

    SvaraRadera