du ville visa att du fanns och att du levde 
och att inte allt var lika dött som dom
du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra
och att det gick att göra om

onsdag 28 juli 2010

i can't believe we ain't together

jag kommer på mig själv att fundera väldigt mycket på sommaren förra året och jämföra med i år. vädret var bra mycket sämre, men vi hade så sanslöst roligt. jag och frida sov mer ihop på konstiga ställen än isär hemma och trots att alla jobbpengar som planerades att sparas gick åt till bensin, fyllekäk och sprit så var vi glada. vi var på topp. mycket skit hände men det tog vi med en klackspark och ack vad kvällen i lysekil på midsommardagen var våran där vi satt på bryggan och lovade varann trohet hela sommaren. 

i år så visste jag att jag och michael inte skulle vara lediga tillsammans. frida jobbar extra på sin semester så hon är aldrig ledig heller. jenny har börjat på nytt jobb och jobbar om än möjligt mer än vanligt. igor håller sig i bubblan och fredrik, kim och frallan har jag inte sett på evigheter. alla är upptagna på sina egna håll och så fort det finns en ledig stund så slits jag mellan att spendera varenda sekund med michael (eftersom jag saknar han hela tiden nu under vekorna) eller dra ihop nåt annat äventyr. men. ingen kan. alla (jag inräknad) är upptagna hela tiden. jag saknar alla spontana kvällar och weekend get aways. innan första juni förra året så hade jag befunnit mig på fler uteserveringar än idag, och snart är det första augusti. 

det här suger verkligen.
all saknad efter allt och alla påverkar mitt humör så grymt negativt att det nästan är löjligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar